با رانندگی درطول جاده 904 شرقی شهر لینویس در آمریکا،  به پروژه های تاثیر گذار دبیرستانهایی برخورد می کنید که دو سال زمان می برد تا کامل شوند. یک خانه 4 خوابه با 220 متر مربع که توسط 75 دانش آموز دبیرستانی تحت هدایت  مربی ایشان ” کریس ” ساخته شده است.

 

دانش آموزان همه چیز را در مورد ساخت یک ساختمان سفارشی به خصوص، یاد می گیرند.

کریس گانستین که به اسم آقای G بین این دانش آموزان شناخته می شود، یک معلم ساختمان سازی دبیرستان با مدرک فوق لیسانس است و علاقه مندی جدی برای علم ساختمان سازی می باشد. در هر ترم از دبیرستان، وی به دانش آموزان یاد می دهد که چگونه یک ساختمان سفارشی مخصوص را که سرانجام به یک مشتری در منطقه فروخته می شود، بسازند. هر ملکی که توسط دانش آموزان ساخته می شود ، متعلق به حوزه دبیرستان بوده و هنگامی که کل خانه به فروش می رسد، شروع پروژه های بعدی به برنامه های دبیرستان باز می گردد.

 

در کلاس، دانش آموزان ورودی و خروجی های تبدیل شدن به یک سازنده خانه های سفارشی حرفه ای را یاد می گیرند و تجربه هایی را به صورت عملی از اسکلت گذاری یک خانه تا نصب دیوار های خشک (گچ برگ ، فایبر سمنت یا سمنت برد) و تا اتصال نمای فایبر سمنت سایدینگ و تریم های بیرونی کسب می کنند. دانش آموزان همچنین نجّاری، سقف سازی، لوله کشی، برق کشی، و امور بیشتری را یاد گرفته و دستهایشان را در تمام کارهایی که برای ساخت یک خانه از کف زمین تا بالا نیاز است، کثیف می کنند.

 

این کلاس به دانش آموزان خود تجربه دنیای واقعی اتمام یک پروژه از ایده تا خانه ای کامل را می دهد.

 

آنها وقتشان را گذاشته و آن را به درستی انجام می دهند. در سال اول، دانش آموزان بیرون ساختمان  شامل اسکلت بندی، نمای سمنت برد سایدینگ و محوطه سازی، و در سال دوم برای تکمیل درونساختمان، به داخل وارد می شوند.

 

 

گانستین می گوید: این واحد درسی نگاهی بسیار صحیح به این موضوع دارد که در حیطه ساختمان سازی کار کردن چگونه به نظر می آید و این موضوع شامل کار کردن سر ساعت و به سختی تلاش کردن در هوای بسیار سرد، باد و بارانی نیز می شود.

 

آقای جی ، این واحد درسی را به مدت 7 سال پیاپی و 6 روز در هفته آموزش داده است اما نواوری این درس برای 30 سال باقی مانده است.

من همواره به راههایی فکر می کنم که این درس را تازه نگاه دارم اما با وجود دانش آموزان پر انرژی دبیرستان، این کار اصلا مشکل نیست.

 

 

گانستین با خنده می گوید: با بچه های 15، 16 و 17 ساله من دوست دارم ساخت و ساز را 2 یا 3 یا 4 بار تکرار کنم. اما ما در مرحله از پروژه توقفی ،انجام می دهیم ،بنابراین دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه یک خانه را با حوصله و اعتماد به محیط زیست بسازند.

 

آقای گانستین می گوید: در کنار آموزش به دانش آموزان در مورد مهارتهای ساختمان سازی نظیر استفاده درست از ابزار، اندازه گیری و برق کاری ساده و لوله کشی با حرفه ای های خیالی، کلاس همچنین به آنها مهارتهایی در خصوص استخدام، سر وقت بودن، تشخیص و حل مشکلات، صداقت، احترام، همکاری با تیم و فکر کردن عمیق تر در مورد مواد ساختمانی را یاد می دهد.

علاقه مندی آقای گانستین به دانش مواد ساختمانی جدید، وی را به سمنت انتخاب مصالح فایبر سمنت سایدینگ هدایت نموده وی دو سال پیش محصولات شرکت Home Depot (یک شرکت خرده فروشی در زمینه محصولات ساختمانی در کانادا) را مرور کرد و به سایدینگ های فایبرسمنت رسید. تعداد محدودی سوالات ساده در مورد محصول باعث علاقمندی وی به محصولات سمنت برد گردید.

 

دانش آموزان سخت در حال نصب سمنت برد سایدینگ به صورت overlap هستند.

 

 

گانستین می گوید: من از قابلیت های متنوع محصولات سمنت برد سایدینگ شگفت زده شدم ، تنوع محصولات و مقاومت در برابر شرایط جوی ، قابلیت رنگپذیری بالا ، مقاومت در برابر آتش و موریانه تنها بخشی از خصوصیات این محصول منحصر به فرد می باشد تا پیمانکاران ساختمانی را برای استفاده از آن ترغیب نماید.

 

edgar Sanchez، دانش آموز دبیرستان ساختمان سازی پالاتین ، در حال صاف کردن دیوار جلویی گاراژ و آماده کردن آن برای پوشاندن است.

 

 

از زمان آغاز پروژه، مشارکت مردم افزایش یافته است. امسال، دانش آموزان به کار گرفته شده دبیرستان ، امیدوارند که پروژه خانه سازی را با واگذاری یک خانه 4 خوابه و320 متر مربعی ، با گاراژ با ظرفیت 2 ماشین را به اتمام برسانند. کار به یک نوع رقابت تبدیل شده است که توسط دلالان معاملات ملکی و معماران محلی قضاوت می شوند و منجر به انتخاب طرح یکی از دانش آموزان به عنوان برنده می گردد. در آن سال ، طرح دانش آموز برنده به عنوان طرح ساخت و ساز کل کلاس انتخاب می شود.

گانستین می گوید: قسمت مورد علاقه من در مورد پروژه زمانی است که پایان هر سال، والدین بچه ها را به پروژه تکمیل شده دعوت می کنیم. دانش آموزان هنگام تبلیغ کارهایی که انجام داده اند، با افتخار لبخند می زنند و والدینشان انگشت به دهان می مانند.



 

دانش آموزان بابت ساخت این خانه زیبا می توانند به خود ببالند..



آقای گانستین می افزاید: یک پروژه سخت در طی دو سال، باعث برانگیختن حس اجتماعی و کارگروهی می شود و دانش آموزان را برای تمرکز روی خروجی آماده می کند. به عنوان یک فایده دیگر، به دانش آموزان کارت اعتباری دانشجویی در طول فرایند پروژه اعطا میگردد.

حتی هنگامی که واحد درسی پایان می یابد، دانش آموزان و خانواده هایشان، به سمت خانه های ساخته شده رانندگی کرده تا پروژه های تاثیرگذار دبیرستان را که تا سالهای متمادی ماندگار خواهند ماند را، به نمایش گذارند.

 

ترجمه شده توسط شرکت سمیر از سایت مجله HOUZZ

 

 

 

 

کپی با ذکر منبع بلامانع است.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Call Now Button