به کمک این ۵ سوال ساده روشنایی خانه خود را هوشمندانه طراحی کنید

فهرست مطالب

در خرید لامپ باید چه نوع رنگی را انتخاب کنیم؟لامپ هایی با درجه حرارتی گرم یا سرد؟برای یافتن جواب ؛ ابتدا به این 5 سؤال ساده درباره سبک زندگی و کار خود در خانه را پاسخ دهید.

هنگامی که شما با گزینه های بسیار زیادی روبرو هستید ، خرید چراغ هایLED می تواند برای شما شبیه به  کاری دلهره آور شود.گرم یا سرد یا خنثی ، انتخاب هر نوع رنگی را که نیاز دارید بستگی به آن دارد که چگونه و چه زمانی از خانه خود استفاده می کنید ، سبک دکوراسیون داخلی و آیتم های به کار رفته در خانه شما نیز در این امر دخیل است.

پاسخ دادن به 5 سؤال زیر باعث می شود لامپ های LED بعدی خود را راحت تر انتخاب کنید.اما شما اول میخواهید جواب این سؤال را بدانید که درجه حرارت رنگ چیست؟ما به شما توضیح خواهیم داد.

درجه حرارت رنگ چیست؟

درجه حرارت یا دمای رنگ تعریفی فانتزی است که اصطلاحاً گرمی(کهربایی) یا سرد(آبی) بودن یک نور را بیان می کند.راحت ترین راه برای توضیح امر،تشریح نحوه کارکرد نور خورشید است.

خورشید در طول یک روز رنگ ها را براساس درجه کلوین(یک نوع واحد اندازه گیری دما) تغییر می دهد.طبق مشاهدات انجام شده در اواسط روز ممکن است این تغییر به 6000 درجه کلوین با نوری به رنگ آبی آسمانی نیز برسد در حالی که این درجه حرارت حوالی غروب آفتاب به کمتر 3000 درجه کلوین کاهش پیدا می کند؛با همان نور بسیار گرم کهربایی.

به طورکلی هر نوری با درجه حرارت 3000 کلوین و کمتر ، سرد و هر نوری با درجه حرارت 4000 کلوین و بالاتر ، گرم محسوب می شود.نور هایی با درجه حرارت 3500 کلوین یک زمینه میانی است که اکثراً آن را خنثی می نامند.این نور بسته به مبلمان و دیگر نور های وسایل اطراف می تواند گرم یا سرد محسوب شود.

1- بیشتر چه زمانی در خانه هستید؟اگر بیشتر در زمان غروب آفتاب در خانه تان هستید به نظر می رسد انتخاب رنگ هایی با درجه حرارت گرم تر (مثل لامپ های 2700 کلوین) بهترین گزینه است.این طیف از رنگ ها احساس آرامش بیشتری به شما می دهد و بسیار بعید است که الگوی خواب شما را به هم بزند و خوابتان را مختل کند ؛ این نوع رنگ ها جلوه ای مشابه با همان لامپ های سنتی رشته ای  60 وات را برایتان فراهم می کند.

2- بیشتر درچه زمانی از روشنایی خانه استفاده می کنید؟

اگر شما بیشتر طول روز را در دفتر کار خود سپری میکنید چراغ های مهتابی 5000 کلوین میتواند ایده خوبی برای روشنایی خانه شما باشد.اما اگر از پنجره ها به مقدار کافی نور خورشید به داخل خانه تان می تابد میتوانید چراغ هایی با درجه حرارت گرمتر را جایگزین کنید تا راحتی بیشتری را در شب تجربه کنید.

3- دیوارها ، کف ، سقف و مبلمان خانه شما چه رنگی است؟

اگر خانه شما پر از رنگ های سرد نظیر مشکی ، آبی ، سبز و یا سفید شیت است وجود چراغ هایی با درجه حرارت سرد مثل LED  های 3000 کلوین و حتی 3500 کلوین میتواند بهترین شرط برای کامل شدن دکوراسیون خانه شما باشد.

اما اگر شما در خانه تان آیتم های طبیعی زیادی مثل کفپوش های چوب سخت ، کابینت های چوبی و وسایل و قالیچه های دستی به رنگ قهوه ای ، برنزی ، قرمز یا نارنجی دارید رنگ های سفید گرمتر مثل چراغ های  LED 2700 کلوین میتواند سطح خانه شما را بالا ببرد و آن را بهتر کند.

4- خانه شما از چه نوع سبکی است؟

معمولاً خانه های سنتی و خانه های نه چندان مدرن و نه چندان سنتی با LED های کمتر از 2700 کلوین مثل رنگ سفید گرم به بهترین شکل به نظر می آیند زیرا نوری که آنان از خود ساطع می کنند شبیه به همان نور شمع و آتشی است که در خانه های کلاسیک به کار می رود.

 

برخی خانه های مدرن بالاخص آنهایی که به رنگ سفید شیت هستند میتواند با چراغ هایی از طیف رنگی با درجه حرارت سرد تر ، بهتر به نظر برسند اما این را به یاد داشته باشید که حتی در خانه های مدرن نیز برای راحتی و استراحت خود به کمک نور نیاز دارید.بنا بر این لامپ هایی با طیف رنگی گرمتر میتواند بهترین گزینه برای اتاق خواب شما باشد.

5- آیا شما تغییر می دهید؟

لامپ های رشته ای کلاسیک به راحتی قابل تنظیم بودند و هرگاه که شما اراده می کردید می توانستید   روشنائی  این چراغ ها را به وسیله یک دایمر کم یا زیاد کنید و یک رنگ گرم تر کهربایی تولید کنید.اولین چراغ های LED که به بازار آمدند قابلیت تنظیم شدن نداشتند که همین علتی بود تا برخی از مردم آن ها را دوست نداشته باشند.حالا سازندگان ، لامپ های LED با قابلیت تنظیم و کاهش تا 1600 کلوین تولید کرده اند تا آن ها نور سنتی تری از خود ساطع کنند.

بهترین در هر دو جهان

در حالت ایده آل نور ما در طول روز تغییر میکند،درست مثل خورشید. ما می توانیم مجدداً الگو های جدیدی را به کمک لامپ های LED خلق کنیم و آن را “سفید قابل تنظیم” بنامیم.این محصولات جدید این امکان را به ما میدهد تا در اواسط روز نور سفید سرد را در خانه داشته باشیم تا با نور طبیعی خارج سازگار باشد.وقتی از این لامپ ها استفاده می کنیم هروقت که بخواهیم آنان میتوانند فضایی فعال و پرانرژی را برای ما بسازند.لامپ سفید قابل تنظیم در هنگام طلوع خورشید به رنگ گرم تر تغییر و شبیه به لامپ های رشته ای می شود.این چراغ ها اگر تولید شوند استراحت و خوابیدن را برای ما راحت تر خواهند کرد.

ترجمه شده توسط شرکت سمیر از سایت مجله HOUZZ

کپی با ذکر منبع بلامانع است.

استفاده از ورق فایبر سمنت SCG Smart Board در نمای ساختمان

فایبر سمنت SCG Smart Board گزینه ای مناسب جهت نمای ساختمان های شهری و ویلایی میباشد که علاوه بر دارا بودن مزایای یک نمای خشک بو سبک امکان اجرای نما با طرح های مدرن و طرح های شمسه میسر میباشد.

پروژه تجاری فرشته
نمای سمنت برد فرشته
پروژه تجاری فرشته
نمای سمنت برد طرح CNC مدرن
پروژه اداری فرشته
نمای سمنت برد

فایبرسمنت دکوراتیو مودینا

فایبر سمنت دکوراتیو Modeena محصولی منحصر به فرد جهت نمایی متفاوت و مدرن میباشد. این محصول با سه طرح مختلف عرضه میگردد.

میگردد.

استفاده از ورق فایبر سمنت SCG Smart Board در دیوار خارجی

محصولات فایبر سمنت SCG Smart Board کاربرد وسیعی در ساختمان دارند که از جمله آنها استفاده در دیوار خارجی و دیوار ضد حریق میباشد که تاثیر به سزائی در سبک سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات در زلزله ، سریع سازی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت.

پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه
دیوار فایبر سمنت (دیوار ایستا) پروژه کرمانشاه
پروژه بورس
دیوار داخلی و خارجی ساختمان جدید بورس
دیوار خارجی پروژه ایران مال

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد فایبر سمنت در دیوار به صفحه سیستم دیوار مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button