انتخاب نوع و مدل بافت بر روی سطح نمای سمنت برد به طرز چشمگیری در زیبایی نما و احساسی که از دیدن یک ساختمان به دست می آید تاثیر گذار خواهد بود.
هنگام بررسی گزینه های طراحی ، خوب است از گزینه هایی که به پوشش بافت دار توجه دارند غافل نگردید. پوشش بافت دار بر روی فایبر سمنت می تواند با مدلهای پتینه کاری ترکیب شود تا در انتهای کار، نمایی منحصر به فرد و خیره کننده خلق نماید. هنگام انتخاب پوشش های بافت نمای سمنت برد می بایست معماری کلی نما مد نظر قرار گیرد.

پوشش های بافت دار می توانند جهت محیط های داخلی نیز استفاده گردد برخی از پوشش ها که دارای شکافهای عمیق و لبه های گسترده هستند، ضخامت بالایی دارند. این نوع از بافتها ممکن است برای اتاقهایی با ظاهر ساده تر یا حالت قدیمی تر مثل اتاقهای بزرگ با سقف های بلند و دارای ویژگیهای دراماتیک مانند تیرهای چوبی یا شومینه های دارای دودکش های بلند، بهترین انتخاب باشد. گاهی اوقات به این نوع از بافتهای درای وال شن سیلیس اضافه می کنند تا زیبایی آن را افزایش دهند.


سایر بافتها با نقش هایی اندک و ملایم در عمق و ارتفاع، از انواع پوشش های ملایم به حساب می آیند. این نوع از بافتها در دیوار های سمنت برد در محیط داخلی ساختمان های ویلایی با سقف های کوتاه مناسب است . پوشش های بافت دار ملایم بر روی دیوار سمنت برد ، نمایی از سایه های دلنشین و نقاط روشن در طرحهای غیر یکنواخت را نشان می دهد. امروزه بافتهای درای وال نما با طرح های ملایم عموما بهترین انتخاب برای اکثریت کاربردهای مسکونی هستند.

ذکر این نکته در خصوص پوشش های بافت دار ضرروریست که در مناطق سردسیر و یا با اختلاف درجه حرارت بالا میبایست از نوع الاستیک این محصول استفاده شود و در این خصوص آزمایشات مربوطه معتبر از تامین کننده محصول اخذ گردد. در غیر اینصورت امکان ایجاد ترک در اثر انبساط و انقباظ مستمر در سطح نما وجود خواهد داشت.

همچنین در خصوص استفاده از پوشش های بافت دار با طرح درشت در شهر هایی که آلودگی هوا دارند میبایست میزان جذب آلودگی این نوع پوشش مد نظر قرار گیرد و از انتخاب رنگ های روشن حدالمقدور خوداری گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Call Now Button