از میان مصالحی که در 10 سال اخیر وارد صنعت ساخت و ساز کشور وارد شده اند اکنون سمنت برد (فایبر سمنت) نام آشنایی برای فعالان ساختمان میباشد.


سمنت برد در ابتدا به عنوان محصول تکمیلی برای سازه های LSF و همزمان با تشویق دولت در جهت صنعتی سازی ساختمان وارد بازار محصولات ساختمانی کشور شد و به مرور در بخش های دیگر ساختمان مانند نما ، دیوار ، سقف کاذب و در ساختمان های پیش ساخته ویلایی به عنوان کف باربر نیز مورد استفاده قرارگرفت.


در دو تا سه سال اخیر استفاده از سمنت برد در نمای ساختمان گسترش و رشد بیشتری داشته و طبیعتا رشد بازار و حضور رقبا باعث ارتقاء کیفی نمای سمنت برد چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ کفیت اجرا گردیده است.
نمای سمنت برد پروژه تجاری فرشته یکی از پروژه های اخیر میباشد که طراحی مدرن به همراه اجرا خوب توانسته این پروژه را به یکی از بهترین پروژه های نمای سمنت برد در تهران تبدیل نماید.


در قسمت مشبک نما از سمنت برد (فایبر سمنت) SCG Smart Board با ضخامت 12 میلیمتر استفاده شده که توسط CNC طرح معماری مورد نظر در تایل هایی به ابعاد 60×120 اجرا گردیده.

پروژه تجاری فرشته
پروژه تجاری فرشته
پروژه تجاری فرشته


این طرح با کمی تغییرات در برخی قسمت ها به صورت دولایه اجرا گردیده به صورتی که سمنت برد مشبک روی یک لایه از فایبر سمنت دیگر نصب گردیده بدین ترتیب نمای ساختمان به صورت منحصر به فردی یک نمای حکاکی شده را تداعی مینماید.

پروژه تجاری فرشته
پروژه تجاری فرشته
پروژه تجاری فرشته

از جهت ماهیتی این نما با نمای GRC قابل مقایسه است با این تفاوت که طرح های نما در GRC توسط قالب تهیه میگردد که این موضوع علاوه بر افزایش چشمگیر هزینه از لحاظ کیفیت سطح و کیفیت لبه ها با نمای فایبرسمنت قابل قیاس نیست همچنین ساخت هر طرح از نما مستلزم ساخت قالب جداگانه میباشد که این موضوع بر محدودیت طرح ها و همچنین افزایش هزینه تاثیر به سزایی خواهد داشت.


در پایان میتوان گفت استفاده از سمنت برد در این نما گام بلندی در جهت افزایش ارزش افزوده این محصول و ورود این محصول به پروژها های لوکس تجاری ، مسکونی و دکوراسون باشد نامحدود بودن طرح های معماری امتیاز ویژه ای برای طراحان ایجاد میکند تا با ذهن خلاق خود ایده های بلند پروازانه ای را بر روی نما به اجرا گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Call Now Button