چگونه نمای خارجی مناسب برای خانه مدرن خود انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

هنگامی که میخواهید نمای خارجی خانه جدیدتان را انتخاب کنید محل ساختمان ، نحوه نگهداری و عمر طبیعی آن  را در نظر بگیرید.

برای کسانی که میخواهند خانه جدیدی بسازند داشتن برتریهای ماندگار مهم ترین مسئله است.برای بسیاری از ما خانه مان بزرگترین سرمایه زندگی محسوب می شود ، پس ما میخواهیم از سرمایه هایی که به سختی به دست آوردیم محافظت کنیم.صاحب خانه هایی که به دنبال خانه های مدرن هستند علاقه مند به طراحی های نوآورانه هستند اما این نباید به قیمت از مُد افنتادن نما در مدت کوتاهی تمام شود.

زیبایی و هزینه های اولیه نما میبایست  با درنظر گرفتن هزینه های  تعمیر و نگهداری مد نظر قرارگیرد هنگامی که به دنبال مصالح و نمای خانه جدید خود هستید ، میزان نگهداری مورد نیاز ، زمان و هزینه هر کدام از انها را مد نظر قرار دهید. موادی و مصالحی را انتخاب کنید که نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری داشته باشند که از عهده آنها بربیایید . .در ادامه به مثال هایی از خانه های جدید و شاخص که نمایی مناسب برای خانه خود  انتخاب کرده اند میپردازیم.

آب و هوا و منطقه خاص باشد.

خانه هایی با نمای خارجی مد نظرتان را در منطقه خود پیدا کنید و ببینید آیا از میزان دوام این نما در زمان تست و سنجش آن راضی هستید.یک معمارمشهور به نام والتر گرپیوس هنگامی که خانه خود را در ماساچوست در سال 1938 طراحی میکرد دقیقاً از همین روش استفاده کرد. این خانه جزء اولین خانه های مدرن در نیوانگلند میباشد که از عمر آن 80 سال عمر میگذرد و آزمایشگاهی عالی برای سنجش دوام مصالح است.

اگر چه این خانه تضاد هیجان انگیزی نسبت به همسایگانش دارد ، اما گرپیوس نکات مورد نیازش را از مصالح به کار رفته در همین خانه های باغی اطراف خود گرفته است. این خانه که با سایدینگ های طرح چوب سفید به همراه دودکشی آجری پوشیده شده است ، قسمت پائین آن توسط سنگ های مالون به محوطه باز منتهی شده تا محیط خانه را شکل دهد. سطوح رنگی به راحتی فرسوده می شوند اما زمینه های سنگی میتوانند جلوه طبیعی تری داشته باشند.آنان می توانند در طول سالیان متمادی زیبایی خود را با پتینه هایی زیبا از خزه و گل سنگ دوچندان کنند.

گروپیوس درحالیکه از مصالح سنتی استفاده میکرد در کاربرد نوآورانه از آنها تردید نمیکرد و سایدینگ طرح چوب عمودی را جایگزین الگوی سنتی افقی و آجر ها را به رنگ خاکستری تیره ساخت؛ ترکیبی دراماتیک از تیره و روشن. گروپیوس به این پالت ساده حس طراحی مدرن خود را نیز اضافه کرد او این کار را به کمک اورسی های فلزی “ریبون” ، پله های مارپیچ بیرونی و بلوک های شیشه ای انجام داد.تمام این  مصالح ها از نگهداری آسان برخوردار بوده و امروزه بسیار عالی به نظر میرسند.



 این خانه از لحاظ آب و هوایی نیز هوشمند است. قسمت شمالی نمای ساختمان از شیشه  و پنجره های کمتری تشکیل شده در حالی که قسمت پشتی خانه با پنجره های بیشتر رو به بیرون باز میشود تا خانه را از آفتاب زمستان هم بهره مند کند.

 

در آفتاب گیر طبقه دوم استفاده خوبی از چوب های رنگ شده جهت داربست و دیوار های چوبی داخلی انجام شده . چوب های کف پوش این قسمت بدون پرداخت نهائی رها شده تا دوام بیشتری داشته باشند.

طراح این خانه در سال 1949 سعی کرده تا با دقت فراوانی این خانه را سازگار با شرایط  آب و هوایی مختلف طراحی کند.چارچوب ساختاری این خانه از رنگدانه های فولادی است.این رنگدانه ها ، خانه های واقع در مناطق بیابانی را به خوبی می پوشاند و از خانه محافظت میکند.پانل های جامد و سفتِ آبی و سفید رنگ که از گچ و چوب با دوامی ساخته شده اند به خوبی می توانند در برابر آفتاب های شدید مقاومت کند.

پانل های جامد پشت سر هم ، پنجره های بزرگ صنعتی با خطوط رنگی هستند.قسمت های شیشه ای بزرگ در این خانه برای هوای معتدل زمستان طراحی شده است و تضاد زیادی با پنجره های کوچک دارد و ظهور جامدات بیش تر در خانه گرپیوس نیز به چشم می خورد.

 

رویکرد های هوشمند تر برای نقاطی که بیشتر در معرض دید هستند استفاده می شود مثل درب ورودی خانه و یا قسمت هایی از این دست.در این خانه درب ورودی و نواحی اطراف آن از چوب طبیعی پوشیده شده است.نقطه کانونی چوب چشم ما را معطوف به درب ورودی خانه می کند و حس دراماتیکی را در ورودی ساختمان به وجود می آورد.چوب ، کنتراست گرم تری نسبت به مصالح و پانل های بتنی ناهموار این ساختمان دارد همان طور که می بینید بیشتر نمای ساختمان از این نوع مصالح پوشیده شده است.

از نمای چوب طبیعی خانه خود در مقابل شرایط آب و هوایی و نور مستقیم آفتاب محافظت کنید.

رویکرد کاربردی دیگری برای نما هایی از جنس چوب طبیعی توسط Richard Neutra بوجود آمد.او در سال 1923 از اتریش مهاجرت کرد.اگر چه گرپیوس در نیوانگلند کالیفرنیا مستقر بود اما Neutra به سمت جنوب کالیفرنیا رفت و به یکی از رهبران مدرنیسم میان قرنی سواحل غربی تبدیل شد. Neutra   متوجه شد که نما های چوبی میتوانند با قرار گرفتن در مقابل آفتاب مستقیم جنوب کالیفرنیا به سرعت تخریب شوند.

محل اقامت تروکسل در سال 1956 (یکی از مقامات ارشد آمریکا) توسط یک معمار بازسازی شد.Neutra  این خانه را به اُورهنگ های گران قیمتی(مثل لایه های محافظتی از شیروانی خانه های ویلایی)مجهز کرده تا خانه را از نور خورشید محافظت کند.چوب طبیعی به کار رفته در سقف داخلی خانه که تا زیر اُورهنگ ها نیز ادامه پیدا کرده است ، تداوم و هماهنگی خوبی بین داخل و بیرون خانه ایجاد کرده است.وجود این ها در زیر طاق باعث شده تا چوب بهتر و باطراوت تر به نظر برسد چرا که هرگز در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نمیگیرد.

چوب هایی که در معرض خطر خراب شدن هستند را رنگ کنید.

در خانه ای دیگر از نوترا ،  تیر های سقف اصطلاحاً از خانه بیرون زده است.این خانه به جای آنکه یک نمای رنگ روشن داشته باشد با “خاکستری تیز” رنگ آمیزی شده است.این فقط یک کنتراست و تضاد زیبا با چوب طبیعی نیست بلکه یک پوشش برای تیر های سقف است که در معرض شرایط آب و هوایی در زیر اُورهنگ ها قرار میگیرند.

 

چگونه نمای خارجی مناسب برای خانه مدرن خود انتخاب کنیم؟

 

 

گذر زمان را جشن بگیرید.

چوب بدون پرداخت نهایی:یک روش بی خیالانه تر برای نگهداری یک نما چوب طبیعی این است که چوب را بدون پرداخت رها کنید و اجازه دهید در گذر زمان به رنگ نقره ای – خاکستری تبدیل شود.برای شروع از یک چوب ضد پوسیدگی مثل چوب درخت سرو یا ماموت استفاده کنید و اجازه دهید تا رنگ آن به خاکستری شود.این استفاده رویکردی عالی برای مناطق ساحلی است جایی که درخت سرو رنگ خاکستری زیبایی را به نمایش می گذارد.معماران این رویکرد سنتی و البته درست را با خانه کاملاً مدرن الیزابت دوم هماهنگ و یکسان سازی کرده اند.خانه ای با نمای بدون پرداخت که با چوب طبیعی سرو پوشیده شده است.

بسیار مهم است که نمای چوبی بدون پرداخت ما همواره پیر و قدیمی به نظر برسد.در خانه مشابه دیگر ، صفحات نما به صورت عمودی نصب و هر یک با گیره یا کلیپس جداگانه در جای خود قرار گرفته اند.این صفحات با فاصله کمی از دیوار خانه قرار گرفته و میان خود آنان نیز درز و شکاف کوچکی وجود دارد.به این نوع نصب  اصطلاحاً  “rainscreen” یا همان دیواره ضد باران گویند.این نوع نصب راه بهینه ای برای برد های سایدینگ است که میتواند دمای هوا را در تمام وجوه خانه یکسان نگاه دارد و این اجازه را به هر بُردی میدهد تا بدون آنکه تخریب شود در معرض و ارتباط با باران و رطوبت قرار گیرد.

ترجمه شده توسط شرکت سمیر از سایت مجله HOUZZ

کپی با ذکر منبع بلامانع است.

استفاده از ورق فایبر سمنت SCG Smart Board در نمای ساختمان

فایبر سمنت SCG Smart Board گزینه ای مناسب جهت نمای ساختمان های شهری و ویلایی میباشد که علاوه بر دارا بودن مزایای یک نمای خشک بو سبک امکان اجرای نما با طرح های مدرن و طرح های شمسه میسر میباشد.

پروژه تجاری فرشته
نمای سمنت برد فرشته
پروژه تجاری فرشته
نمای سمنت برد طرح CNC مدرن
پروژه اداری فرشته
نمای سمنت برد

فایبرسمنت دکوراتیو مودینا

فایبر سمنت دکوراتیو Modeena محصولی منحصر به فرد جهت نمایی متفاوت و مدرن میباشد. این محصول با سه طرح مختلف عرضه میگردد.

میگردد.

MODEENA
فایبر سمنت طرح چوب
MODEENA

استفاده از ورق فایبر سمنت SCG Smart Board در دیوار خارجی

محصولات فایبر سمنت SCG Smart Board کاربرد وسیعی در ساختمان دارند که از جمله آنها استفاده در دیوار خارجی و دیوار ضد حریق میباشد که تاثیر به سزائی در سبک سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات در زلزله ، سریع سازی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت.

پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه
دیوار فایبر سمنت (دیوار ایستا) پروژه کرمانشاه
پروژه بورس
دیوار داخلی و خارجی ساختمان جدید بورس
دیوار خارجی پروژه ایران مال

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد فایبر سمنت در دیوار به صفحه سیستم دیوار مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button