ایده هایی از 10 آشپزخانه برتر سال 2017

فهرست مطالب

مجموعه آشپزخانه های برتر سال از نگاه مجله HOUZZ ، تعداد زیادی از ایده ها و پیشنهادات را پیش روی شما قرار میدهد تا به کمک آنها قلب منزل خود را به روز کرده یا تغییر شکل دهید.برعکس، در این جا 10آشپزخانه محبوب سال 2017  را میبیند که توسط شماری از کاربران سایت مجله HOUZZ در فایل شخصی شان ذخیره شده و توسط کارشناسان بررسی و گردآوری شده است. برای مشاهده کامل و ایده گرفتن از هر آشپزخانه و بدست آوردن ایده های مفید برای محل خودتان ، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

10- برنامه هایی که بهترین نصب را داشته اند.

ترفند طراحی:

از دو نوع جنس مختلف برای پیشخوان به جهت تفکیک فضا استفاده نمایید.یک خانواده دارای چهار فرزند در بازه سنی کوچکتر از 2 تا 10سال ، هنگام خرید منزل خوب میدانند که باید آشپزخانه U شکل تنگ منزلشان را برای خانواده فعال و شلوغِ خود گسترش دهند و آن را قابل کاربردتر نمایند.خانمی که بسیاری از وقت خود را در آشپزخانه میگذراند قطعاً نیاز به فضایی روشن و باز دارد.

 طراح داخلی با کندن دیواری که آشپزخانه اصلی را از اتاق نشیمن جدا می کرد، اندازه آشپزخانه را از 12.5متر مربع به بیش از 30متر مربع افزایش داد. فضای جدید این امکان را داد که کابینت بزرگِ وسط با تعداد زیادی صندلی و یک انباری در کنار، فضای قابل رفت و آمد این آشپز خانه را جادار تر کند.

 



دو جنس مختلف برای روی پیشخوانها.گرانیت برای کابینت وسطی و کوارتز برای دور آشپزخانه، جذابیت خاصی را ایجاد کرده و به تفکیک فضا کمک می کند. طراح این فضا بر این عقیده است که اگر جنس رویه کابینت های دور تا دور و وسطی را از یک ماده انتخاب کند،آشپزخانه باریک و دراز به نظر می رسد و همچنین این که نباید آشپزخانه شبیه مسیر توپ بولینگ به نظر آید.

کابینت وسطی حاوی یک سینک تکی و قفسه ای برای کتاب های آشپزی است و یک اجاق گاز ثانویه با اندازه ی استاندارد در زیر پیشخوان قرار گرفته است تا در مهمانی های بزرگ و وعده های پایان هفته دچار کمبود جا نشوید و تعدادی دِراور نیز در انتها روبروی اجاق وجود دارد که برای نگهداری قابلمه ها و تابه ها مناسب است.

 

9- جذابیت خانه روستایی

ترفند طراحی:

استفاده از لوازم بازیابی شده ی کاشی و چوب برای دادن شخصیتی جاودان:

یک زن و شوهر در منزل جدیدشان ،برای داشتن سادگی و گرمای یک آشپزخانه ی روستایی آنتیک، سبک ایتالیایی را انتخاب کردند.آن ها چیزی راحت و بی تکلف می خواستند. سازنده کابینت تلفیقی از تخته چوبهای بازیابی شده بلوط، گریلهای مسی، آهن آلاتِ برنزیِ روغن مالیده شده ی ساده، آنتیک های اروپایی، دیوارهای گچی، کف پوشِ کاشی تراکوتا و قطعات بازیافتی را برای ساخت آشپزخانه استفاده کرد.

حالا آشپزخانه ی وسوسه انگیزی پیش روی ماست که گویی قرن ها پیش ساخته شده.

یک عتیقه فرانسوی حال و هوای فضا را تقویت کرد. سر یک گاو Faux روی هود آشپزخانه ، شگون پروژه بود. آن ها فکر میکنند این گاو برای سرتا سر آشپزخانه آرامش بخش است. در ابتدا می خواستند سر گاو را به یک هود از جنس روی متصل نماید اما هنگامی که به هزینه های گزاف این کار توجه کردند با نقاشیِ هود به نحوی که شبیه  فلز روی به نظر آید، این کار را با دست خود به انجام رساندند.

روکش دیوارهای عقبی و پیشخوانها از جنس مرمر Carrara هستند. قطعه بالای اجاق گاز، نوعی عتیقه ی ایتالیایی با نشانی خانوادگی، مربوط به سال 1733 می باشد.

 

 

8- درخشان در جزیره

ترفند طراحی:

 از تجهیزات روی کابینت با دادن یک قالب به آنها صرف نظر کنید.

اشتیاق به داشتن آشپزخانه ای کابرپسند برای خانواده ای پرمشغله که دو فرزند نوجوان دارند منجر به ساخت چیزهای اضافه در منزل ویلایی آنها شد.مدل خانه ی آن ها که شبیه خانه های دهه 1930 بود اجازه می داد فضایی گرم و صمیمی برای آشپزخانه ای آرام بوجود آید ، با ارتباطی بهتر با اتاقهای اطراف و محیط بیرون.

با همکاری با طراح داخلی،آشپزخانه ای با یک کابینت وسطی چند منظوره بوجود آمد که محلی است برای انجام هر نوع از کارهای مختلف و همچنین شامل  فضاهای زیادی برای انجام تکالیف، غذا خوردن، تخلیه خریدهای منزل و آماده سازی غذا.

 



این تصویر، غنای سنگ مرمر طلایی Calacatta با روکش براق که روی پیشخوان کابینت وسطی کار شده است را به نمایش می گذارد. طراح این فضا می گوید:«این سنگ دارای حالت شگفت انگیزیست که بسیار گسترده است و در همه جای آن حضور دارد که رنگهایی را که در این فضا استفاده شده است را بازتاب می دهد».

پیشخوانهای دور تا دور تیره،از سنگ آهکِ مغز پسته ای قدیمی هستند که برای تضاد بهتر، با یک پوشش پتینه کاری شده پر شده اند. این تصویر همچنین سوراخهایی که برای باز کردن کشوهای کابینت وسطی هستند را نشان میدهد و جایی که خانواده ظروف، کاسه ها، جاقاشق و چنگالی و جا نانیِ ضد زنگ خود را نگهداری می کنند را نیز به تصویر میکشد.

 

 

7- کمی مدرن، کمی روستایی

ترفند طراحی:

 ترکیب عاقلانه آیتم های نهایی ارزان تر-گران تر بدون از دست دادن زیبایی های کلی ، باعث پس انداز پول بیشتری خواهد شد.

این آشپزخانه به عنوان کانون گرم این خانواده پرجمعیت به کار می رود. طراح این فضا بر این عقیده است که به محض شروع کار بازسازی آشپزخانه، تمام چیزهای دیگر نیز درگیر کار شدند. مدل مدرن- سنتی این آشپزخانه به قسمتهای نشیمن، راهرو، ورودی ها، کفش کن، پلکان و اتاق خانواده نیز سرایت کرده بود. علاقه مندی بسیار صاحبخانه به گرمای چوبهای بازیابی شده نیز تاثیری قوی روی طراحی فضا گذاشت، به نحوی که طراح داخلیِ این فضا،وسایل را برای بهترین کارایی ممکن برنامه ریزی و با توجه به منظره حیاط پشتی به مصرف رساند.

 

طراح، گرمای مدنظر صاحبخانه را با یک دیوار سنگی پرداخت شده به فضا داد. این دیوار، تخته ای سنگی با رنگی شبیه به روکش آجری دارد که در اتاق نشیمنِ خانواده استفاده شده است.

طراح می گوید:«اگر شما انتخاب صحیحی از آیتم های ارزان تر-گران تر داشته باشید، به بهترین شکل نتیجه خواهید گرفت». در این آشپزخانه ، کابینتهای متحرک سفارشی هستند و پیشخوانهای اطراف نیز از یک گرانیت طرح چرم ساخته شده اند. به روز رسانی مدرن روی سنگ استاتیک به شکل آشپزخانه های روستایی نیز لحاظ شده است.

 

 

6- مدل آشپزخانه های بلژیکی

ترفند طراحی:

به دنبال ایده های جهانی برای آشپزخانه خود باشید و آنها را در منزلتان بازخلق کنید.

علاقه وافر صاحبخانه به سبک طراحی بلژیکی در این آشپزخانه مدرن باعث شده است که سِنخیت فوق العاده ای نیز با استایل قدیمی آن داشته باشد. دیوارهای خاکستری و کابینت های سفارشی همراه با سقف سفید ، جلوه ای آرامش بخش را بوجود آورده است. لوستر شیشه ای قدیمی که بالای کابینت وسطی آویزان شده، زمانی در یک سوپر مارکت در بلژیک نصب بوده است. درب شیشه ایِ سمت راست هم به تراس منتهی می شود.

 

 

نقشه به روز شده،حاوی یک مکان برای صرف انواع نوشیدنی ها در گوشه آشپزخانه است که کنار اجاق گاز فرانسوی سورمه ای قرار گرفته است. یک قطعه از چوب بازیافتی نیز فضای بالای اجاق را در بر گرفته است. طراح این فضا که کاشی های کف را به شکل جناغی طراحی کرده است می گوید:«از آنجایی که خرید اجاق فرانسوی قطعاً یک ولخرجی محسوب می شد، ما توانستیم برای کف، از کاشی چینی ارزان تر به قیمت هر متر زیر 30 دلار استفاده نماییم». کف جناغی شکل، دارای حرارت از کف است که این موضوع در زمستانهای سرد بسیار مفید است. قفسه های کم عمق که به دوطرف اجاق اضافه شده،به ما این امکان را می دهد که ظروف ادویه و روغن را به شکل تزئینی در آنها نگهداری کنیم.

 

 

5- شیک در Seattle

ترفند طراحی:

 استفاده از سقف قوسی شکل، یک آشپزخانه دراز را به آشپزخانه ای که پهن تر به نظر می رسد، تبدیل می کند.

آشپزخانه کوچک و تاریک ساخت دهه 1960 که متعلق به یک طراح داخلی بود، برای وی و خانواده اش کاربرد چندانی نداشت. این طراح می گوید: ارتفاع سقف کمتر از2.5 متر بود. کابینت ها در حال درآمدن از لولا بودند و در این مکان، دو نفر همزمان نمی توانستند بدون اینکه به هم برخورد نکنند کاری انجام دهند. با انجام توسعه ای ناچیز و تغییر مدل سایر فضاها، وی آشپزخانه را به مکانی روشن تبدیل نمود.

در این تصویر ما فضای جدید آشپزخانه را می بینیم که تنها 2 متر گسترش یافته اما تمام تفاوتها قابل تشخیص است. منظره بیرون که از این پنجره بزرگ مشاهده می شود، به صورت بصری فضایی بزرگتر به آشپزخانه داده است. پنجره 1.3 در 2 متر، یک نقطه مرکزی دوست داشتنی به وجود آورده که توسط یک دیوار سنگی برجسته احاطه شده است.سنگ تشکیل دهنده دیوار، در واقع یک روکش سنگی است که از کاشیهای«از پشت توری دار» تشکیل شده و نصب آن بیشتر توسط یک نصاب کاشی مقدور است تا یک سنگ تراش.

از نمای این تصویر، بخش پیشینی که در آشپزخانه قبلی بود را می بینیم. سقف کمتر از2.5 متر ارتفاع داشت. سقف جدید قوسی، طول کلی آشپزخانه را افزایش داده و فضای جدید را یکپارچه به فضای قبلی موجود متصل نموده است. وی سقف را به یک قاب چهارچوب 5 اینچی سفید مجهز کرده که در هم فرو رفته اند و دارای 4 چراغ سقفی است.

طراح این فضا می گوید:«با توجه به روز های ابری که داریم این موضوع مهمی است که در این جا وسایل را روشن و پرنور نماییم».

 

 

 

 

4- زیبایی های خانه ویلایی ساحلی

ترفند طراحی:

 از وسایل قدیمی که دوباره رواج پیدا کرده اند استفاده نمایید تا حال و هوایی عالی را احساس کنید.

هنگام نشستن در این آشپزخانه، میتوان گفت که اخیراً نوسازی در این مکان صورت گرفته است. طراح داخلی و صاحبان خانه، حفظ جذابیت ویلای ساحلی دهه 1940 را شاید در هیچ کجا به اندازه این آشپزخانه ی نشاط آور در اولویت قرار نداده باشند. دیوارهای نواریِ راه راه، وسایل قدیمی دوباره مُد شده، کابینت های مدل آمریکایی، چراغهای معلقِ مدل ساختمانهای مدرسه، شیشه مات و دستگیره های کریستالیِ کشوها تنها بخش کوچکی از جزئیاتی هستند که این خانه ی ویلای را به شکلی نگاه داشته که گویی روح و روانی زنده و اصیل در آن جاری است.

 

 

یک اجاق گاز اِلِمِنتیِ چند درب به شکلی زیبا در سمت راست کار گذاشته شده است. کابینت مدل Tharp، تمام وسایل به ظاهر مدرن مانند ماشین ظرفشویی، کشوی گرمکن توکار با پنل های جلویی و مابقی وسایل مانند مایکروویو و یخچال کوچک نوشیدنی ها را در نمای رو به پیشخوان کابینت وسطی، پوشش داده است. رویه کابینت وسطی که از جنس چوب گردو ساخته شده، به عنوان یک ایستگاه کاری برای برش، کاملاً کاربردی است.

 

3- برگرداندن زمان

ترفند طراحی:

آشپزخانه ای بسازید که برای داشتن ظاهری منسجم، با سایر بخشهای خانه هماهنگ باشد.

دانستن این که چرا بعضی دوست دارند غذایشان را در میز آشپزخانه شان میل کنند، آسان است. پیش از اینکه آنها از طراحان داخلی برای تغییر فضایشان استفاده نمایند، ظاهر آشپزخانه مدل دهه 1980 آنها ، در کنار مابقی فضاهای خانه احساس مهاجرنشین های هلندی دهه 1890 را میداد که کاملاً ناجور و غیرعادی به نظر می رسید. به لطف نوسازی، اکنون آشپزخانه آنها نورانی و پر از جذابیت مانند دوران ملکه ویکتوریا می باشد که شامل کاشیهای سبک قدیم انگلیسیِ آنتیک، دستگیره های کشویِ مدل طرحدار و دیوارهای تخته ای راه راه می باشد.

این زوج به خاطر اجاق گاز مجاور که اکنون بخش مهمی به شمار می رود، یک پنجره اصلی را حذف کردند. چراغهای سقفی و رنگ دیوارِ روشن تر جای خالی پنجره حذف شده را پر می کنند. کابینت های بسیاری که دارای طبقات باریک و دراز هستند، دو طرف اجاق قرار گرفته اند که دسترسی به گیاهان، ادویه ها و روغنهای آشپزی را آسان نموده است.

 

2- پاکیزه و اصیل

ترفند طراحی:

 با خلق مناطق کاری متفاوت در آشپزخانه تان، آن را قابل استفاد تر کرده و بازده اش را بیشتر کنید.

طراح داخلی هنگام طراحی آشپزخانه خانوادگی اش، خواهان فدا کردن زیبایی آشپزخانه به خاطر بازده آن نبود. با کمک ایده هایی که توانست از سایت Houzzجمع آوری کند،عناصر طراحی مدرنِ غیر منتظره ای را باهم ترکیب کرد که شخصیت و احساس را به فضای پاکیزه و اصیل آنها اضافه می نمود. همزمان، او مناطق متفاوتی را خلق کرد که شامل محل تخصیص داده شده برای پخت و پز، یک سکوی پیش ساخت برای تفریحات و یک ایستگاه قهوه بود که آشپزخانه ی open را به مکانی که تا حد ممکن کاربرپسند باشد، تبدیل نماید.

 



کابینت وسطی بزرگتر شامل یک سینک دو کاسه مختلط گرانیتی میباشد که دارای یک پوشش خاکستری متالیک می باشد. چهارپایه های اکریلیک شفاف نیز برای وعده های غیر رسمی، حاشیه ای مدرن را ایجاد نموده است. طراح می گوید:« به دلیل اینکه ما سالن غذاخوری را در مجاور آشپزخانه داریم، من نمی خواستم که دریایی از صندلیها را شاهد باشم. ظاهر اکریلیک شفاف اجازه می دهد که این چهارپایه ها با کابینت وسطی جور شوند. آنها محکم، ارزان و به راحتی قابل تمیز شدن هستند».

 

1مدل دهید و انبارش کنید تا منفعت ببرید

ترفند طراحی:

 سیستم های ذخیره سازی آشپزخانه خود را به روز کنید تا از هر متر مربع آن استفاده بهینه را ببرید.

طراح ؛ آشپزخانه ای را طراحی کرد که تماماً راه حلهای عالی و سفارشی بود. کابینتها ، هر نوع قفسه توکار و جدا کننده ای را که تصور نمایید، شامل یک نگهدارنده ی حوله کاغذی که داخل دیوار است، یک قفسه ی مخلوط کن، یک کشو مخصوص ادویه ها، یک کشو دارای محفظه جاکاردی و محلی برای تابه های آشپزی را در خود جای داده است.

کاشیهایِ طرح آجر آبیِ روشن روی دیوار پشتی، ظاهری رنگی و نمایی شبیه به ساحل آرام را به این فضا بخشیده است که با توجه به نزدیکی این خانه به دریا و  سبک مهاجر نشین های دهه 1920، هماهنگی خوبی را با یکدیگر برقرار کرده است. لوازمی از فولاد ضد زنگ نیز سبکی مدرن تر به این فضا داده است.

 

 

یک کشوی بزرگ ادویه در سمت چپ اجاق گاز، شیشه ها را مدیریت کرده و به آنها نظم داده است. شما بدون نیاز به درآوردن حتی یکی ازآنها می توانید لیبل ها را بخوانید. طراح می گوید:«این یک نصب عالی کنار اجاق گاز است. اگر دوباره خواستم آشپزخانه ام را بسازم، دو تا از اینها در آنجا می گذارم».

کابینت قدی،تابه های آشپزی که شبیه به کابینتهای جلویی است، برای تفکیک دیوار کابینتها از کشوها تعبیه شده است.

 

 

ترجمه شده توسط شرکت سمیر از سایت مجله HOUZZ

 

کپی با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button